.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پراید همچنان پیشتاز در حوادث رانندگی جاده های استان مازندران
خودرو‌های سواری پراید با ۳۱ درصد، پژو با ۲۶ درصد و موتور سیکلت با ۱۹ درصد به ترتیب تیرماه امسال بیشترین حادثه منجر به مرگ را در جاده‌های درون شهری مازندران رقم زدند.

به گزارش شمال نیوز،سرهنگ مهدی باقری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه سوانح رانندگی منجر به فوت تیر ماه امسال در مازندران ۵۳ درصد کاهش داشت، گفت: بیشترین علل شکل گیری تصادفات درون شهری در استان در این مدت به ترتیب خودرو‌های سواری، موتور سیکلت، وانت بار‌ها و کامیون‌ها بودند.

وی افزود: تصادفات درون شهری در تیرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ یعنی در ساعات تعطیلی ادارات و پرترافیک شهر‌ها و هم چنین از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در ساعات تاریکی هوا و پایانی روز اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: بیشترین علل تامه تصادفات توجه نداشتن رانندگان به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و توانایی نداشتن در کنترل وسیله نقلیه بود.

سرهنگ باقری با تأکید بر اینکه رانندگان در زمان خستگی و خواب‌آلودگی به هیچ وجه اقدام به رانندگی نکنند، گفت: دلیل بخش عمده‌ای از تصادفات منجر به واژگونی خودرو، خستگی و خواب‌آلودگی است که بیشتر در ورودی شهر‌ها اتفاق می‌افتد و لازم است رانندگان به ازای هر دو ساعت رانندگی به‌میزان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

وی با بیان اینکه در یکماه گذشته نیز توقیف خودرو ۷ درصد، موتور سیکلت ۳ درصد و برخورد با حرکات مارپیچ ۱۰۰ درصد افزایش داشته است افزود: در مجموع تخلفات رانندگی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ باقری با بیان اینکه در تیر امسال ۱۵۷ هزار و ۵۱۷ مورد تخلف رانندگی در محدوده درون شهری استان اعمال قانون شد، گفت: از این تعداد بیش از ۴ هزار و ۲۰۳ دستگاه خودرو به همراه ۳ هزار و ۵۶۰ دستگاه موتور سیکلت متخلف توقیف شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از طرح برخورد با ناهنجاری اجتماعی در معابر عمومی درون شهری، خبر داد و افزود: برخورد باخودرو‌های فاقد مجوز استفاده از شیشه دودی، برخورد با بد پوششی و بدحجابی، سگ گردانی و آلودگی‌های صوتی از جمله این تخلفات بوده که در این ارتباط پلیس راهور استان برابر قانون با متخلفات برخورد کرده است./باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.137 seconds.